UUTTA: Tutustu verkkokurssilla globaaleihin kehitysongelmiin ja Euroopan unioniin!

EU ja globaalit kehitysongelmat. Kuvat:  https://www.flickr.com/photos/mlk_global/ ja HY kuvapankki

EU ja globaalit kehitysongelmat (5 op) -kurssilla käsitellään keskeisiä globaaliongelmia ja niiden ratkaisuyrityksiä erityisesti Euroopan Unionin toiminnan näkökulmasta.

• Kurssin teemat kattavat ilmastonmuutoksen, köyhyyden, taloudellisen eriarvoisuuden, riittämättömän ruokaturvan sekä kasvavat turvallisuusriskit. Jokaiseen teemaan johdattaa lyhyt verkkoluento.
  • Tietämystä syvennetään taustamateriaalin ja teemakohtaisten tehtävien avulla.
  • Kurssiin liittyy myös loppuessee.

Kurssisivut Moodlessa avautuvat 18.8., ja kurssi kestää syyskuun loppuun asti. Kurssin voi sisällyttää Kehitysmaatutkimuksen perus- tai aineopintojen valinnaisiin opintoihin.

Tarkemmat tiedot ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Kehitysmaatutkimuksen esittely

Kesän 2015 opintotarjonta