Opiskele verkossa lapsuuden- ja nuorisotutkimusta!

• Kiinnostavatko sinua lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen keskeiset suuntaukset ja ajankohtaiset kysymykset?
  • Haluatko oppia soveltamaan ja arvioimaan kriittisesti yhteiskunnallista tietoa ja keskustelua lapsuudesta ja nuoruudesta sekä instituutioista?
Lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen opinnot keväällä 2015. Kuvat: Magnus Fröderberg ja Vita Thomsen/norden.org

Monitieteinen Lapsuuden- ja nuorisotutkimuksen opintokokonaisuus kohdistuu lasten ja nuorten aseman, instituutioiden, toiminnan ja kokemuksen ymmärtämiseen sekä politiikan ja viranomaiskäytäntöjen kriittiseen arviointiin.

Yhteiskuntatieteellisesti painottuvat opinnot sopivat erityisesti lasten ja nuorten parissa työskenteleville henkilöille, jotka toivovat lisää tutkimustietoa ja -välineitä omaan työhönsä. Opinnot soveltuvat myös kaikille lapsuuden ja nuoruuden tutkimuksesta kiinnostuneille, vaikka aihepiiristä ei olisikaan aiempaa tietoa. Kokonaisuus toteutetaan ensimmäistä kertaa Helsingin yliopistossa.

Opinnot alkoivat syksyllä 2014 ja päättyvät kesällä 2015. Kokonaisuuden voi aloittaa myös keväällä 2015.

Kokonaisuus järjestetään verkko-opintoina, joten voit opiskella mistä päin Suomea tahansa tai vaikka ulkomailta. Voit osallistua myös opintokokonaisuuden yksittäisille opintojaksoille.

Opintokokonaisuus 25 op sisältää seuraavat jaksot:

• Lapset ja nuoret yhteiskunnassa 5 op (alkaa 13.1.)
  • Lapsuuden tutkimus 5 op (kesä 2015)
  • Nuoruus ja syrjäytyminen: Nuoruus, kasvun haasteet ja syrjäytyminen 5 op (alkaa 3.3.)
  • Lapsuuden tutkimuksen ajankohtaisia teemoja: Lasten oikeudet 5 op (kesä 2015)
  • Nuorisotutkimuksen menetelmät 5 op (kesä 2015).

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Opiskele Avoimessa keväällä 2015!
Verkko-opinnot – opiskelua ajasta ja paikasta riippumatta?