Kriisiviestintä ja -johtaminen

Perehdy kriisien viestinnän ja johtamisen kysymyksiin!Kriisit, onnettomuudet ja niiden uhkat ovat myös kiinnostava tutkimuksen kohde. Ne paljastavat ihmisten, yhteisöiden ja median toimintatavoista enemmän kuin moni muu tilanne.

14.5. alkavalla Kriisiviestintä ja -johtaminen (5 op) -kurssilla

• perehdyt laajasti kriisien viestinnän ja johtamisen kysymyksiin
  • käydään lävitse eri kriisejä ja katastrofeja tarkastellen niitä teoreettisesti, tutkimuksellisesti ja käytännön analyysitöiden kautta
  • keskitytään kriisiviestintään ja kriisijohtamiseen yhteiskunta- ja organisaatioteoreettisista näkökulmista.

Opintojakso kuuluu Viestinnän aineopintoihin osaan K9 Viestinnän erityisalueita. Jakso ei edellytä aiempia viestinnän opintoja. Kurssi on intensiivinen ja erilaisiin kriiseihin pureudutaan ryhmissä, joten suoritus edellyttää läsnäoloa.

Kurssista vastaa kriisitutkimuksiin erikoistunut opettaja Maarit Pedak ja muina luennoitsijoina ovat yhteiskunnallisten kriisien ja riskien tutkijat Salli Hakala ja Antti Silvast.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Viestinnän esittely
Kysy valtiotieteellisistä opinnoista