Ilmoittautuminen syksyn opintoihin alkaa 19.8.

Tutustu opintotarjontaan ja löydä omasi!

Syksyllä alkaa jälleen kymmeniä opintokokonaisuuksia ja yksittäisiä opintojaksoja.

Aivan uusi on Tiedejulkisuuden opintokokonaisuus (25 op), jonka opinnot sopivat esimerkiksi tutkijoille ja tiedetoimittajille. Ensi lukuvuonna voi opiskella myös johtamista, erityispedagogiikkaa, kemiaa, matematiikkaa, sosiaalityötä ja paljon muuta.

Avoimen yliopiston lisäksi opetusta on monissa yhteistyöoppilaitoksissa kuten kansanopistoissa ja työväenopistoissa.

Opintojen hinta Avoimen yliopiston omissa opinnoissa on 10 euroa/opintopiste (esimerkiksi lukuvuoden kestävien 25 op:n perusopintojen hinta on 250 euroa).

Ilmoittautuminen lukuvuoden 2013–14 opintoihin alkaa 19.–22.8. klo 10 oppiaineittain porrastetusti:

ma 19.8. Bio- ja ympäristötieteelliset opinnot
Maatalous-metsätieteelliset opinnot
Matemaattis-luonnontieteelliset opinnot
Oikeustieteelliset opinnot
Lääketieteelliset opinnot
ti 20.8. Valtiotieteelliset opinnot
Humanistiset opinnot
Opiskelutaidolliset kurssit
ke 21.8. Käyttäytymistieteelliset opinnot
to 22.8. Teologiset opinnot
Kielet

Opintoihin ilmoittaudutaan verkkopalvelun opinto-ohjelmissa. Opintoihin voi ilmoittautua niiden alkamiseen asti, mikäli kurssilla on tilaa. Tarkista yhteistyöoppilaitoksissa järjestettävien opintojen ilmoittautumisajat ja -käytännöt opinto-ohjelmista.

Syksyllä 2013 alkavat opinnot
Oppiaineet
Tiedejulkisuuden opintokokonaisuus
Opintoja ja tilaisuuksia Lahdessa

Käyttäjätunnukset Avoimessa yliopistossa
Opiskelijana opistossa
Asiakaspalvelu

Infotilaisuuksia syksyn opinnoista

Elokuussa järjestetään useita infotilaisuuksia, joissa kerrotaan syksyn 2013 opintotarjonnasta, opiskelusta Avoimessa yliopistossa ja opintoihin ilmoittautumisesta.

Infotilaisuuksia elokuussa

Opinto-opas ilmestyy heinäkuun lopulla. Opinto-oppaan voit hakea esimerkiksi kirjastosta tai yliopiston opiskelijaneuvonnasta. Opinto-opas on myös verkkopalvelussa pdf-tiedostona.

Opinto-opas