Mitä kehitysmaatutkimus tutkii NYT?

Kehitysmaatutkimuksen ajankohtaiset tutkimusaiheet -verkkokurssilla on mahdollista perehtyä päivän polttaviin asioihin kuten

• kansainvälinen liikkuvuus ja kehitys (myös pakolaisuus-, ihmiskauppa- ja turismiaspektit)
  • konfliktit ja kehitys (myös ympäristökonfliktit jne.)
  • uskonto ja kehitys
  • Kiina ja kehitysmaat.
Pakolaisleiri Jordaniassa. Kuva: Milma Kettunen, http://www.flickr.com/photos/mlk_global/

Nyt sinulla on ainutkertainen tilaisuus syventää kehitysmaatutkimuksen tietämystäsi ja perehtyä sinua kiinnostaviin teemoihin.

Kurssilla työskentelet itsenäisesti Moodle-oppimisympäristössä; luet artikkeleja ja perehdyt ajankohtaisiin tutkimuksiin. Kurssin suoritustapana on kaksi essee-tehtävää ja verkkotentti.

Voit sisällyttää opintojakson Kehitysmaatutkimuksen perus- tai aineopintojen vapaavalintaiseksi 206. -kurssiksi. Kurssi sopii etenkin em. kysymysten parissa työskenteleville, mutta myös kaikille kehitysmaatutkimuksen teemoista kiinnostuneille.

Moodle avautuu 8.10., mutta voit ilmoittautua kurssille 23.10. asti.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa

Kehitysmaatutkimuksen esittely