Tavoitteena erityispedagogiikan aineopinnot?

Onko tavoitteenasi erityispedagogiikan aineopintojen suorittaminen? Aloita opiskelemalla Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa -opinnot (19 op)!

Voit aloittaa aineopintoihin kuuluvien kurssien opiskelun syksyllä 2012 ilmoittautumalla mukaan Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa -opintoihin. Opinnot koostuvat neljästä erityispedagogiikan aineopintoihin kuuluvasta opintojaksosta:

• Oppimisen tausta 4 op
  • Lukitaidot ja kommunikaatio 7 op
  • Matematiikka 3 op
  • Käyttäytymisen haasteet 5 op

Opetus sisältää sekä luentoja että ryhmäopetusta. Jaksojen opiskelu onnistuu myös etäopiskeluna: tutustu tarkasti opetuksen suoritustapoihin!

Ennen Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa -opintoihin osallistumista tulee olla suoritettuna

• joko erityispedagogiikan peruskurssi (6 op) (suoritus vuonna 2006 tai myöhemmin)
  • tai erityispedagogiikan perusopinnot (25 op/15 ov).

Opinnot alkavat orientaatiolla maanantaina 1.10.2012.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa

Erityispedagogiikan esittely

Miten opiskelemaan pääsee?

Opintojen jatkaminen Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa -opintojen jälkeen
Opiskelija voi Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa -opinnot suoritettuaan täydentää opintonsa erityispedagogiikan aineopintokokonaisuudeksi.

Syksyllä 2013 aloittaa seuraava erityispedagogiikan aineopintokokonaisuuden (35 op) ryhmä Avoimessa yliopistossa. Osallistumisen edellytyksenä on

• vähintään hyvin tiedoin (vanha arvosteluasteikko) tai arvosanalla 3 (uusi arvosteluasteikko) suoritetut erityispedagogiikan perusopinnot sekä
  • kokonaisuudessaan suoritetut Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa 19 op -opinnot (tai vastaavat aiempina vuosina suoritetut opinnot).

Varhaiskasvatuksen erityispedagogiikkaa -opintoihin kuuluvat jaksot ovat myös Helsingin yliopiston erityispedagogiikan yksikön Erillisten erityisopettajan opintojen tutkintovaatimusten mukaisia ja ne luetaan hyväksi, jos opiskelija hakeutuu myöhemmin ko. koulutukseen.