Avoin yliopisto Tieteen päivillä 7.–11.1.

Tieteen päivät 2015Avoin yliopisto on mukana Tieteen päivillä 7.–11.1.2015 Helsingin yliopiston päärakennuksessa. Ensimmäisen kerroksen esittelypöydältä voi noutaa esimerkiksi opinto-oppaan.

Tieteen päivät on Suomen laajin suurelle yleisölle suunnattu tiedetapahtuma, joka on ilmainen ja avoin kaikille. Tapahtumassa Suomen eturivin tutkijat esittelevät tutkimuksiaan kutsuen yleisön mukaan keskustelemaan tutkimustuloksista ja laajemmin tieteen tehtävästä yhteiskunnassa. Mukana ohjelmassa ovat myös suositut Päivän painit. Tieteen päiviin kuuluvat kaupunkitapahtumat Tiedettä Kampissa 7.–8.1. ja Tieteiden yö Kruununhaassa 8.1.

Tieteen päivien 2015 teemana on "Sattuma – Slumpen". Viikonloppuna (10.–11.1.) voi suunnata kieli- ja todennäköisyysklinikoille. Klinikoilla asiantuntijat vastaavat yleisön kysymyksiin, joita voi lähettää myös etukäteen (info@tieteenpaivat.fi).

Avajaisesitelmöitsijä 7.1. on Cambridgen yliopiston professori David Spiegelhalter. Juhlavuosiluennon Sibeliuksesta pitää 8.1. Helsingin yliopiston professori Eero Tarasti.

Painettua ohjelmaa saa yliopiston päärakennuksen ala-aulasta ja Tiedekulmasta Porthaniasta.

www.tieteenpaivat.fi

Avoin yliopisto järjestää Tiedejulkisuuden opintokokonaisuudessa Tieteestä tiedottamisen -kurssin työpajana, joka nivoutuu kiinteästi Tieteen päivät -tapahtumaan. Kurssilla on muutama paikka vapaana. Ota yhteys opintosihteeri Leena Vanniseen.

Lisätietoja opinto-ohjelmassa.