Uutta Avoimessa: Psykoterapeuttikoulutuksen edellyttämät lisäopinnot

Psykoterapeuttikoulutuksen edellyttämät lisäopinnot alkavat AvoimessaAvoimessa alkavat syksyllä psykoterapeuttikoulutuksen edellyttämät lisäopinnot (30 op).

Koulutus ei anna psykoterapeutin pätevyyttä, mutta se antaa tiedolliset valmiudet hakeutua psykoterapeuttikoulutukseen, kun muu taustakoulutus ja työkokemus täyttävät Helsingin yliopiston psykoterapeuttikoulutuksen hakukriteerit.

Lisäopinnot on suunniteltu sosiaali- ja terveysalan tai muun soveltuvan alan ammattihenkilöille psykoterapiakoulutuksen hakukelpoisuuden saavuttamiseksi. Lisäopinnot soveltuvat myös itsenäisenä täydentävänä koulutuksena niille henkilöille, jotka tarvitsevat ammatissaan perustietoa psykologiasta ja psykiatriasta tai haluavat päivittää tietojaan.

Psykologian ja psykiatrian lisäopintojen tavoitteena on antaa koulutettavalle vahvat yleistiedot ihmisen psyykkisestä kasvusta ja kehityksestä, niiden yhteydestä mielenterveydenhäiriöiden kehittymiseen, diagnostiikkaan ja hoitomenetelmiin.

Opintoihin ilmoittautuminen alkaa keskiviikkona 20.8. klo 10. Orientointitilaisuus on tiistaina 26.8.

Tarkemmat tiedot koulutuksen sisällöistä ja ilmoittautumisesta ovat opinto-ohjelmassa.

Psykologian esittely

Ilmoittautumiset syksyn 2014 opintoihin