Opiskele mediakasvatusta Helsingissä tai Lahdessa

• Millaisia valmiuksia tietoyhteiskunnassa tarvitaan?
  • Mikä on median rooli?
  • Millaista on vuorovaikutuksellinen oppiminen verkossa?

Mediakasvatuksen opinnoissa pohditaan muun muassa näitä kysymyksiä tutkimuksen ja eri teorioiden valossa, mutta myös opiskelijan omien kokemusten avulla.

Monitieteinen opintokokonaisuus tarkastelee monipuolisesti mediakasvatusta kasvatustieteen, didaktiikan, median yhteiskunnallisen merkityksen, mediakulttuurin, tutkimuksen ja käytännön sovellusten näkökulmista.

Mediakasvatuksen perusopinnot soveltuvat muun muassa opettajille, opettajiksi aikoville, lastentarhanopettajille, viestinnän alalla toimiville tai alalle hakeutuville sekä kaikille yhteiskunnallisista kysymyksistä, viestinnästä ja mediasta kiinnostuneille.

Syksyllä 2013 on alkamassa mediakasvatuksen perusopinnot (25 op). Opinnot järjestetään Helsingissä ja Lahdessa.

Lisätietoja opinto-ohjelmissa:

Mediakasvatuksen esittely