Vahvista julkisoikeuden tuntemustasi yleisopintokurssilla

• Harjaannu tunnistamaan erilaisissa julkishallinnon käytännön ratkaisutilanteissa ilmeneviä oikeudellisia ongelmia ja soveltamaan julkisoikeus-kurssilla opittua käytännön työhön.

Julkisoikeus 5 op (valt.) -kurssi antaa yleiskuvan suomalaisesta julkisoikeudellisesta järjestelmästä. Kurssi tutustuttaa erityisesti valtiosääntöoikeuden ja hallinto-oikeuden perusteisiin. Esille tulevat julkisoikeudellisen tiedon lähteet, perusoikeuskysymykset, hallintojärjestelmä sekä erilaiset hallinnon oikeussuojakeinot.

Julkisoikeus-kurssi sisältää luentojen ja tentin lisäksi tiedonhakuun ja oikeustapauksiin liittyviä harjoitustehtäviä verkossa.

Kurssi on valtiotieteellisen tiedekunnan yleisopintojakso ja pakollinen muun muassa sosiaalityön ja yhteiskuntapolitiikan kandidaatin ja maisterin tutkinnossa.

Opinnot alkavat 5.4.

Lisätietoa ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Yleisopintojen esittely