Taiteiden yössä tutkitaan lintuja Pompeijin mosaiikeissa

Avoin yliopisto järjestää Taiteiden yönä 23.8. klo 18–19.30 luennon Määrityspulmia Pompeijissa – mitä lintuja mosaiikeista löytyy? Expeditio Pompeiana Universitatis Helsingiensis -tutkimusryhmän vetäjä, dos. Antero Tammisto yhdistää luennollaan nykyaikaisen lintutieteen määrityskeinot muinoin tuhoutuneen Pompeijin mosaiikkitaiteeseen ja siinä kuvattuihin lintuhahmoihin. Nykyisillä lintutieteen menetelmillä pystytään tunnistamaan yllättävän iso joukko eri lajeja mosaiikkitaiteesta. Tammisto on toiminut myös Avoimen yliopiston opettajana.

Luennon jälkeen on mahdollisuus osallistua lintujen tunnistuskisaan – palkintoina lippupaketteja Luonnontieteellisen keskusmuseon yleisökohteisiin.

Luonnontieteelliseen museoon on maksuton sisäänpääsy Taiteiden yönä klo 17–21. Voit myös ottaa mukaasi Avoimen yliopiston opinto-oppaan.

Tervetuloa!

Taiteiden yön koko ohjelma