Fakta om Öppna universitetet Kontaktuppgifter

PB 9, 00014 Helsingfors universitet

Studierådgivning
Närmare information

Öppna universitetet har nya webbsidor – nu finns vi också i Flamma

Öppna universitetet har uppdaterat sina webbsidor. Samtidigt lanserade vi också våra nya sidor för studenterna i Helsingfors universitets intranät Flamma.

• På vår webbtjänst hittar du fortfarande bl.a. information om kursutbudet, anvisningar för anmälan, innehåll gällande studiefärdigheter och tjänsten De egna sidorna.
  • I Flamma finns information som du behöver under studierna, till exempel anvisningar gällande tenter och betyg. Läs mer
  • De finskspråkiga undervisningsanvisningarna för lärare har också flyttats till Flamma. Lärarnas pedagogiska stöd (på finska) finns kvar i webbtjänsten.
  • Innehåll till samarbetsinstituten har också uppdaterats.

På Öppna universitetets sidor i Flamma finns kanalen För studerande. Observera att du hittar alla sidor i menyn till höger. Så här använder du Flamma

Studenter vid Öppna universitetet kommer in i Flamma med sitt HU-användarnamn (AD-behörighet) som de får i början av studierna. Samarbetsinstitutens kontaktpersoner och timlärare som inte har AD-behörighet kan logga in i Flamma med ett tillfälligt användartillstånd.

Helsingfors universitets intranät Flamma
Öppna universitetet i Flamma
Vilka tjänster universitetets användartillstånd ger tillgång till