Helsingin yliopisto Helsingin yliopisto - Ikäihmisten yliopisto

Ikäihmisten yliopiston uutiskirje 1/2013, 8.1.2013

Hyvä vastaanottaja!

Tässä saat Helsingin yliopiston Ikäihmisten yliopiston sähköisen uutiskirjeen. Uutiskirje on maksuton ja ilmestyy muutaman kerran vuodessa. Sen tarkoituksena on tiedottaa Ikäihmisten yliopiston, Avoimen yliopiston, Helsingin yliopiston sekä Ikäihmisten yliopiston yhteistyökumppaneiden tarjoamista opiskelu- ja osallistumismahdollisuuksista.

Ikäihmisten yliopisto on osa Helsingin yliopiston Avointa yliopistoa. Toiminta on avointa kaikille ikään, pohjakoulutukseen tai työtaustaan katsomatta. Tervetuloa!

Kevätkauden opinto-opas on ilmestynyt
Ikäihmisten yliopiston kevätkauden opinto-oppaan voi noutaa Helsingin yliopiston opiskelijaneuvonnasta (yliopiston päärakennus, Fabianinkatu 33), toimintaa järjestävästä organisaatiosta, toimintapaikkakunnan kirjastosta sekä pääkaupunkiseudun suurimmista palvelukeskuksista. Ajantasainen opintotarjonta löytyy myös verkkosivuiltamme.

Ikäihmisten yliopisto Tieteen päivillä 9.–13.1.2013
Maamme suurin kaikille avoin tiedetapahtuma Tieteen päivät järjestetään Helsingin yliopiston päärakennuksessa 9.–13.1.2013. Ikäihmisten yliopiston valtakunnallinen verkosto esittäytyy Tieteen päivilllä keskustelutilaisuudessa "Ikä on mahdollisuus". Tilaisuus järjestetään yliopiston päärakennuksen kahviossa (os. Fabianinkatu 33, katutaso) perjantaina 11.1.2013 klo 15.00–16.00. Tervetuloa!

Studia Generalia kevät 2013: Ihminen oppii
Helsingin yliopiston kaikille avoimella Studia Generalia - yleisöluentosarjalla tarkastellaan tänä keväänä oppimisen ihmeitä. Mitä aivoissasi tapahtuu, kun opit uutta? Mitä mahdollisuuksia uusi opetusteknologia tarjoaa? Miksi Suomi pärjää Pisa-kisassa? Luennot yliopistolla ja verkossa 7.2.–14.3.2013. Tervetuloa!

Arjen estetiikkaa 15.3.–19.4.2013
Esteettisiä ilmiöitä ja elämykisiä ei aina tarvitse etsiä taiteen suurista spektaakkeleista. Arjen estetiikkaa -luentosarjalla tarkastellaan arkielämän esteettisiä ulottuvuuksia mm. muodin, kaupunkiympäristön ja kestävän kehityksen näkökulmista. Luentosarja järjestetään yhteistyössä Helsingin yliopiston estetiikan oppiaineen kanssa.

Opiskelumahdollisuuksia Avoimessa yliopistossa
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tarjoaa opiskelumahdollisuuksia lähes sadassa yliopiston eri oppiaineessa. Opiskella voi paitsi opintopisteitä suorittaakseen, myös omaksi ilokseen ja aiempaa tietoa syventääkseen. Opinnot ovat kaikille avoimia koulutus- ja työtaustaan katsomatta. Tervetuloa tutustumaan!

Helsingin yliopistossa tapahtuu
Helsingin yliopistossa järjestetään runsaasti kaikille avoimia tapahtumia. Tutustu
yliopiston tapahtumakalenteriin.

Ota yhteyttä!