Helsingin yliopisto Helsingin yliopisto - Ikäihmisten yliopisto

Ikäihmisten yliopiston uutiskirje 1/2012, 8.3.2012

Hyvä vastaanottaja!

Tässä saat Helsingin yliopiston Ikäihmisten yliopiston sähköisen uutiskirjeen. Uutiskirje on maksuton ja ilmestyy muutaman kerran lukuvuoden aikana. Sen tarkoituksena on tiedottaa Ikäihmisten yliopiston, Avoimen yliopiston, Helsingin yliopiston sekä Ikäihmisten yliopiston yhteistyökumppaneiden tarjoamista opiskelu- ja osallistumismahdollisuuksista.

Ikäihmisten yliopisto on osa Helsingin yliopiston Avointa yliopistoa. Toiminta on avointa kaikille ikään, pohjakoulutukseen tai työtaustaan katsomatta. Tervetuloa osallistumaan!

Tervetuloa tutustumaan Helsingin yliopiston Tiedekulmaan!
Tiedekulma tuo Helsingin yliopiston tutkimuksen ja opetuksen katutasolle. Ohjelmassa on läpi vuoden erilaisia asiantuntijapuheenvuoroja, demonstraatioita, keskustelutilaisuuksia ja näyttelyitä. Tiedekulmaan voi poiketa myös kahville ja kirjaostoksille.

Tiedekulma sijaitsee Aleksanterinkadun ja Fabianinkadun kulmassa. Se on avoinna arkisin klo 10–20 ja lauantaisin klo 11–15.
Tiedekulman verkkosivut
Tiedekulma: Oppia ikä kaikki 12.–23.3.2012

Tiedekulmassa perjantaina 23.3.2012 klo 13–17: Aina on oikea ikä
Musiikkia, asiantuntijapuheenvuoroja ja yhteistä keskustelua elinikäisen oppimisen ja hyvän ikääntymisen hengessä.  Järjestää: Helsingin yliopiston Ikäihmisten yliopisto yhteistyössä Virkistysverso-musiikkitoiminnan, OKL:n ja Työterveyslaitoksen kanssa. Tervetuloa!
Lisätietoa

Studia Generalia Kulttuurien murros: Muuttaako vallankumous maailmaa?
Torstaisin klo 17.00–19.00
Porthania, luentosali PI (Yliopistonkatu 3)

Kevään 2012 Studia Generalia -luentosarja Kulttuurien murros päättyy torstaina 15.3. pohdintaan vallankumouksista ja niiden merkityksistä historian kulussa. Keskustelemassa ovat professori Seppo Hentilä, dosentti Katalin Miklóssy ja professori Markku Kangaspuro puheenjohtajanaan professori Laura Kolbe.

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton, ja sitä voi seurata myös verkon välityksellä. Tervetuloa!

Mitä mieltä ympäristön tilasta?
University of York, Stockholm Environment Institute ja Gerontological Research Centre (Canada) haluavat kartoittaa kansainvälisellä kyselytutkimuksella yli 55-vuotiaiden ympäristöön, sen tilaan ja suojeluun liittyviä käsityksiä ja asenteita. Kysely toteutetaan sähköisellä lomakkeella ja siihen voi vastata maaliskuun 2012 loppuun saakka. Kysely on englanninkielinen. Osallistu ja kerro mielipiteesi - kiitos!
Kyselylomake: Environmet Attitudes Survey 55+
Lisätietoa kyselystä