Fakta om Öppna universitetet Kontaktuppgifter

PB 9, 00014 Helsingfors universitet

Studierådgivning
Närmare information

Helsingfors universitets grundexamensstuderande använder sin AD-behörighet i Öppna universitetets webbtjänst

Från 30.7.2013 kan Helsingfors universitets grundexamensstuderande logga in på Öppna universitetets webbtjänst med sin AD-behörighet.

• Ändringen gäller inloggningen till tjänsten De egna sidorna, i vilken man bl.a. kommer till lärplattformen Moodle och anmäler sig till tentamina.
  • Grundexamensstuderande kan även anmäla sig till kurser med sin AD-behörighet.

Ändringen är inte obligatorisk: grundexamensstuderande kan fortfarande logga in på webbtjänsten med det användarnamn de fått för webbtjänsten.

För tillfället gäller inloggningen med AD-behörighet bara grundexamensstuderande. Övriga studerande loggar in med användarnamnet för Öppna universitetets webbtjänst.

Logga in på Öppna universitetets webbtjänst (De egna sidorna)
När används webbtjänstens användarnamn

Hjälp