Lehdistötiedote 13.8.2007

Koulutusmessut valaisevat aikuiskoulutuksen mahdollisuuksia Lahden seudulla

Lahden aikuiskoulutuskeskuksen ala-aulassa (Kirkkokatu 16) järjestetään torstaina 16.8. klo 16-19 avoimen yliopisto-opetuksen koulutusmessut. Messut tarjoavat tietoa syksyn opintotarjonnasta Päijät-Hämeessä sekä opintoihin ilmoittautumisesta kaikille uusista opiskelumahdollisuuksista kiinnostuneille. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Myös median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita.

Avoimen yliopisto-opetuksen lisäksi koulutusmessuilla esitellään avointa ammattikorkeakouluopetusta ja yliopistollista täydennyskoulutusta. Tilaisuudessa ovat mukana Helsingin yliopiston Avoin yliopisto ja Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia, Lahden kansanopisto, Lahden ammattikorkeakoulun avoin amk-opetus, Lahden yliopistokeskuksen koordinaatioyksikkö, Lappeenrannan teknillisen yliopiston avoin yliopisto-opetus ja täydennyskoulutus, Päijät-Hämeen kesäyliopisto, Teknillisen korkeakoulun avoin yliopisto-opetus, Tampereen teknillinen yliopisto ja Muovipoli Oy (avoin yliopisto-opetus ja täydennyskoulutus), Päijät-Hämeen työvoimatoimiston työnhakukeskus @pesti sekä Wellamo-opisto.

Opiskelutaitoillasta eväitä opintojen suorittamiseen

Lahden aikuiskoulutuskeskuksen auditoriossa järjestetään keskiviikkona 12.9. klo 18-20 opiskelutaitoilta. Tilaisuudessa käsitellään opiskelutaitoja ja opintojen suunnittelua sekä kerrotaan kirjastopalveluista. Vastauksia voi löytää mm. tenttikirjojen lukemiseen ja esseiden kirjoittamiseen liittyviin opiskelijan mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Kattava lista yliopistollisesta koulutustarjonnasta verkossa

Päijät-Hämeen yliopistolliseen koulutustarjontaan voi tutustua myös kätevästi verkossa. Osoitteesta www.koulutuskalenteri.net löytyvät tiedot Lahden seudulla syksyllä alkavista avoimista yliopisto-opinnoista sekä täydennyskoulutuksesta. Koulutuskalenteri.net on osa Päijät-Hämeen avoin yliopisto -yhteistyö- ja koordinointihanketta.

Lisätiedot:
Suunnittelija Melina Bister, Helsingin yliopiston Avoin yliopisto, Lahden toimipiste, melina.bister[ät]helsinki.fi, p. (09) 191 20260, 050 316 0529

Lahden aikuiskoulutuskeskus
Kirkkokatu 16, 15140 Lahti