Maailmankirjat sekaisin – Studia Generalia puhuu maailman isoista ilmiöistä

Studia Generalia kevät 2016: Maailmankirjat sekaisin

Talven Studia Generaliassa puhutaan ajankohtaisista ilmiöistä meillä ja maailmalla: ääriliikkeistä, pakolaisuudesta, rahasta ja talouden vallasta, kohtaamisista konflikteineen. Osana sarjaa nähdään myös dokumenttielokuva Veden matka, joka kertoo veden kiertokulusta ja ympäristönmuutoksesta Kenian Taitavuorilla. Sarjan päätteeksi jätetään jäähyväiset professori Jaakko Hämeen-Anttilalle tämän siirtyessä työskentelemään Edinburghin yliopistoon.

Luentosarja järjestetään 4.2.–10.3. torstaisin klo 17.00–19.00 (Porthania, Yliopistonkatu 3). Luennot ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.

Luentoja voi seurata myös verkossa suorina lähetyksinä ja jälkikäteen. Suoria verkkoluentoja voi seurata myös Lahden oppimiskeskus Fellmanniassa, Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopistossa Ylivieskassa ja Savonlinnan kesäyliopistossa.

Studia Generalia on tiedettä kaikille. Tervetuloa!

Lisätietoa:
Luentosarjan ohjelma