Avarra käsityksiäsi kehitysmaiden ympäristökysymysten yhteiskunnallisista ulottuvuuksista!

Kehitysmaatutkimuksen aineopintojen pakollinen Ympäristö ja kehitys (5 op) -kurssi alkaa maanantaina 26.10.2015.

Iso saha Tansaniassa. Kuva: Milma Kettunen, Global Finland

Kurssilla tarkastellaan kehitysmaiden ympäristökysymyksiä sekä materiaalisiin resursseihin että kulttuurisiin merkitysjärjestelmiin kiinnittyvinä kysymyksinä. Opit

• jäsentämään kehitysmaiden ympäristökysymyksiin liittyviä teoreettisia käsitteitä, analyyttisia näkökulmia ja metodologisia valintoja
  • hahmottamaan kehitysmaiden ympäristökysymyksiä useiden eri toimijoiden ja yhteiskunnallisten tasojen toimintakenttänä.

Suoritustapa: Kaikille yhteiset luennot ja kirjallisuuskuulustelu (ei etäopiskelumahdollisuutta)
Aikataulu: maanantaisin 26.10.–7.12. klo 14.00–16.00, Unioninkatu 35, auditorio 116.

Aiemmista tiedoista poiketen järjestämme opintojakson yhteisopetuksena oppiaineen kanssa.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Kehitysmaatutkimuksen esittely

Avoimen yliopiston uusi opintotarjontapalvelu
Lisää tietoa ilmoittautumisesta ja maksuista