Tilastollista lukutaitoa tilastotieteen MOOCilta

Kuinka suuren koulun uusi asuinalue tarvitsee? Mihin bonuskortillani kerätyt tiedot päätyvät, ja mitä niillä tehdään? Mitä tarkoittaa Big Data? Tämä ja paljon muuta selviää Suomen ensimmäisellä tilastotieteen MOOC-kurssilla Johdatus yhteiskuntatilastotieteeseen

MOOC (Massive Open Online Course) on kaikille avoin ja maksuton. Sen keskeinen teema on tilastollinen lukutaito: Miten tilastot syntyvät, miten niitä tulkitaan, mitä ne kertovat yhteiskunnastamme ja miten niitä käytetään vaikuttamisen ja päätöksenteon välineinä? Samalla tutustutaan tilastotieteen peruskäsitteisiin ja -menetelmiin yhteiskuntatieteellisellä ja käytännönläheisellä otteella.

Kurssille voi tulla mukaan milloin tahansa, ja opiskella voi haluamallaan tavalla: aineistoja itsenäisesti opiskellen, harjoitustehtäviä tehden, osallistumalla pajoihin ja/tai suorittamalla tentin.

Kurssi koostuu kahdesta osasta. Lisätietoa opinto-ohjelmissa:
Johdatus yhteiskuntatilastotieteeseen, osa 1 (5 op)
Johdatus yhteiskuntatilastotieteeseen, osa 2 (5 op)

Tilastotieteen esittely

Tilastotiede on kaikkialla. Tervetuloa tutustumaan!