Ravitsemustaito – uusi teos ravitsemustieteestä julkaistu

Ravitsemustaito-teosMiten ruualla voi ehkäistä elintapasairauksia? Miten ruokavalinnat heijastuvat terveyteen? Miten koostetaan kasvisruokavalio?

Ravitsemustaito-teos auttaa kehittämään lukijan omia ravitsemustaitoja. Teos soveltuu sekä oppikirjaksi että perusteokseksi jokaiselle, joka on kiinnostunut ravitsemuksestaan.

Teoksen alussa valotetaan, miten ravitsemusta tutkitaan ja milloin tutkimustietoa voi pitää luotettavana. Ravitsemustaitoon liittyy oleellisesti ymmärrys elimistön toiminnasta, johon tutustutaan ravitsemusfysiologian näkökulmasta.

Teksti on maustettu lisätiedoin ja vinkein. Lisätietolaatikoihin on koottu taustatietoja ja ajankohtaisia aiheita muotidieeteistä ravintolisiin. Vinkkilaatikot muun muassa testaavat uskomuksia ja sisältävät ruokavaliosuunnitelmia. Tehtävien avulla lukija voi harjoitella omia ravitsemustaitojaan.

Kirjan tekijöitä ovat Helsingin yliopiston professorit Mikael Fogelholm ja Marja Mutanen sekä Avoimen yliopiston ravitsemustieteen opettaja Eeva Voutilainen.

Avoimen yliopiston ravitsemustieteen opinnot
Ravitsemustaito-kirjan tilaukset