Opiskelutaitoillat Lahdessa

Opiskelu on taitolaji!

Opiskelutaitoillat oppimiskeskus Fellmanniassa (Kirkkokatu 27) ovat kaikille avoimia ja maksuttomia.
Ilmoittautuminen viimeistään kaksi viikkoa ennen tapahtumaa: http://www.lamk.fi/tapahtumat/opiskelutaitoillat
Järjestäjinä Lahden ammattikorkeakoulu ja Helsingin Yliopiston Avoin yliopisto.

Opintojen suunnittelu ja ajankäyttö
Ke 21.10.2015 klo 17.30–19.45 Fellmannia, Opus.
Miten onnistun opinnoissa? Miten suunnittelen oman ajankäyttöni? Miten yhdistän työn ja opiskelun? Opiskelutaitoillassa etsitään vastauksia näihin kysymyksiin. Illan jälkeen tiedät, miten voit aikatauluttaa opintoja ja millainen merkitys opintojen suunnittelulla on opiskelussa. Illan jälkeen osaat myös etsiä tietoa ja apuvälineitä opintojen suunnitteluun. Opintojen hyvä suunnittelu auttaa saavuttamaan tavoitteet!
Opettaja KM Siru Kilpilampi

Tenttimisen ABC
ke 28.10.2015 klo 17.30–19.45 Fellmannia, Opus
Miten valmistaudun tenttiin? Mistä aloitan lukemisen? Teemaillassa saat välineitä tenttiin lukemiseen, muistiinpanojen tekemiseen ja tentissä vastaamiseen. Tentti ei ole ”pakollinen paha” vaan tilaisuus oppia!
Opettaja YTM Anu-Liisa Rönkä

Tiedonhankinta korkeakouluopinnoissa
Ke 4.11.2015 klo 17.30–19.45 Fellmannia, luokka 331
Tiedonhankintataidot ovat tärkeä osa korkeakouluopiskelijan sujuvaa opiskelua, ammatillista kasvua ja menestymistä työelämässä. Keskeisiä oppimisalueita ovat: eri alojen elektroniset tietoaineistot ja -kannat, Finna-portaali, avoimet verkkojulkaisut, tiedonhankintastrategiat ja
hakutekniikat, tietoaineistojen tekijän- ja käyttöoikeudet sekä lisenssit, lähdekriittisyys kriteereineen. Mahdollisuus suorittaa 1 op.
Opettaja YTM Anna-Liisa Holmström

Miten kirjoitan esseen?
ke 11.11.2015 klo 17.30 –19.45 Fellmannia, Opus
Mikä on essee? Miten essee kirjoitetaan? Millainen kirjoittaja olen? Teemaillassa pureudutaan näihin aiheisiin. Teemaillassa mietitään myös esseen rakennetta, kirjoittajan kompastuskiviä ja pureudutaan esseen kirjoittajan muistilistaan. Hyväksi kirjoittajaksi voi oppia!
Opettaja YTM Anu-Liisa Rönkä

Lähdekriittisyys tiedonhankinnassa
Ke 18.11.2015 klo 17:30–19.45 Fellmannia, luokka 331
Tiedonlähteiden arviointiin painottuva teemailta, jossa käydään läpi erityyppisten lähteiden tunnistamista, arviointia ja eettistä käyttöä erilaisten harjoitteiden muodossa.
Opettaja YTM Anna-Liisa Holmström

Opiskelutaitoiltoja myös Helsingissä ja verkossa.