Erityispedagogiikka: Näkökulmia erilaiseen oppimiseen

Erityispedagogiikkaa kesällä 2015Kun tavanomaiset tavat toimia eivät riitä – erityispedagogiikan opiskelu antaa pedagogisia valmiuksia käytännön kasvatus-, ohjaus- ja opetustilanteisiin erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden kanssa työskenteleville.

Kesällä 2015 järjestetään erityispedagogiikan perusopinnot ja kaksi syventäviin opintoihin kuuluvaa jaksoa.

Erityispedagogiikan perusopinnoissa (25 op) tutustutaan erityispedagogiikkaan tieteenalana ja käytännön toimintana. Opintojaksoista 11.5. alkava Erityispedagogiikan peruskurssi (6 op) on Helsingissä, muut opintojaksot ovat verkkokursseja.

Ilmoittautuminen alkukesän opintojaksoille alkaa 16.4. klo 10.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Ymmärtämisen haasteet (3 op) -opintojakso perehdyttää kehityksen ääripäihin ja mm. kehitysvammaisuuden ja lahjakkuuden sekä autismin kirjon edellyttämiin pedagogisiin erityistarpeisiin. Jaksolla käsitellään myös yksilöllistämisen ja eriyttämisen mahdollisuuksia, pidennettyä oppivelvollisuutta ja toiminta-alueittaista opetusta.

Opinnot alkavat maanantaina 11.5. Ilmoittautuminen 16.4. klo 10 alkaen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Yhteiskunta, poikkeavuus ja koulutus (3 op) tutustuttaa yhteiskunnan ja erityispedagogiikan ajankohtaiseen vuoropuheluun. Opiskelija saa tietoa koulun kehityksen ja muutoksen merkityksestä ihmisen kehitykselle ja perehtyy samalla erityisopetuksen historiaan ja erityispedagogiikan lähitieteisiin.

Opinnot alkavat tiistaina 4.8. Ilmoittautuminen 3.6. klo 10 alkaen.

Erityispedagogiikan esittely
Kysy erityispedagogiikasta

Kesäopiskelu mielessä?
Kokeile uutta opetushakua!
Kesän 2015 opintotarjonta
Verkko-opinnot – opiskelua ajasta ja paikasta riippumatta?