Talouspolitiikan modernit klassikot

Talouspolitiikan modernit klassikot. Kuva: Magnus Fröderberg/norden.org– Eurotalouden kommellukset, talouspolitiikkaa ankkuroivat teoriat ja argumentit eivät ole vain Financial Timesin tai talousviisaiden juttuja. Markkinauskovaisuus, globaalit finanssikriisit ja riskit edellyttävät tutkimukseen ja opetukseen modernin klassisia jäsennyksiä, näiden ristiriitojen ja yhteiskuntatalouden murrosten itseymmärrystä.

Talouspolitiikan modernit klassikot -luentosarja yhdistää eri tiedekuntien ja oppiaineiden intressejä ja luo niiden välille keskusteluyhteyksiä modernin talouden perusteista, historian ja yhteiskunnan suhteista. Klassikkojen tekstit liikuttavat meitä.

Näin luonnehtii monitieteistä luentosarjaa sen vastuuopettaja, yliopisto-opettaja Kari Paakkunainen.

Luentosarja alkaa keskiviikkona 21.5.2014. Ilmoittautuminen alkaa tiistaina 8.4. klo 10.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa:

Oppiaineiden esittelyt
Kysy historian opinnoista