Uusi opintojakso: Näkökulmia positiiviseen psykologiaan

Näkökulmia positiiviseen psykologiaanPositiivinen psykologia kartoittaa ihmisen vahvuuksia, onnellisuutta ja ylipäätään kaikkea, joka auttaa ihmistä kukoistamaan. Sen sijaan, että kiinnitetään huomiota puutteisiin ja vajavaisuuksiin, tarkastellaan vahvuuksia ja myönteisiä puolia sekä niiden kehittämistä.

Suomalaisissa yliopistoissa alaa ei ole tiettävästi ennen opetettu. Näkökulmia positiiviseen psykologiaan (3 op) -luentosarjalla eri alojen asiantuntijat tarkastelevat positiivista psykologiaa omasta näkökulmastaan. Luennoitsijat ovat mm. psykologeja, kasvatustieteilijöitä, erityispedagogeja ja filosofeja, joten näkökulmia on useita. Luentosarja perustuu positiivisen psykologian tieteelliseen tutkimukseen.

Vastuuopettaja dosentti Juhani E. Lehto.

Opintojakson voi suorittaa lähi- tai etäopintoina. Verkko-opintoihin voi vielä ilmoittautua.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset opinto-ohjelmissa:

Erityispedagogiikan esittely
Psykologian esittely