Elokuva- ja televisiotutkimus – perehdy median ilmaisuvoimaan

Elokuva-ja televisiotutkimus. Kuva: : alexaes http://www.sxc.hu/photo/1169333Elokuva ja televisio ovat avanneet maailman nähtäväksi, kuultavaksi ja ymmärrettäväksi tavalla, josta aiemmin ei ole voitu edes uneksia. Niillä on myös tärkeä rooli niin yksilöiden kuin yhteisöjenkin identiteettien muotoutumisessa. Ylipäätään elokuvan ja television yhteiskunnallinen ja poliittinen merkitys on valtava, ja siksi niitä kannattaa oppia lukemaan, tutkimaan ja tulkitsemaan.

Elokuva- ja televisiotutkimuksen opinnoissa perehdytään elokuva- ja televisiotutkimuksen perusteisiin sekä näiden tiedotusvälineiden historiaan, ominaislaatuun ja yhteiskunnallisiin ja kulttuurisiin ulottuvuuksiin. Opintojen avulla ymmärrät paremmin elokuvien ja television historiaa sekä niiden roolia ja vaikuttavuutta yhteiskunnassa ja ihmisten elämässä.

Elokuva- ja televisiotutkimuksen opinnot sopivat kaikille elokuvista, televisiosta ja muista tiedotusvälineistä kiinnostuneille.

Opinnot alkavat syksyllä 2014 ja päättyvät keväällä 2015. Ilmoittautuminen syksyn kursseille alkaa tiistaina 19.8. klo 10.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Elokuva- ja televisiotutkimuksen esittely

Ilmoittautumiset syksyn 2014 opintoihin