Media ja demokratia

Media ja demokratia -luentosarja alkaa 28.10.2013

Miksi mediasta näyttää tulleen politiikan keskus? Globaalissa mediayhteiskunnassa poliitikko ei lomillaankaan ole kameroiden ja netin ulottumattomissa. Valtamedioiden rinnalla elävät yhä monimuotoisemmat sosiaaliset median verkostot ja yhteisöt. Politiikan mediajulkisuus onkin noussut monitieteisen tutkimuksen kohteeksi.

Entä mitä skandaalit kertovat yhteiskunnasta ja sen muutoksista? Skandaalit ovat historiassa ajoittuneet usein järjestelmän muutoksiin, demokratiassa tapahtuneisiin liikkeisiin ja suljettujen järjestelmien avautumiseen. Politiikasta on kohujen myötä tullut suosittua. Miten politiikka ja julkisuus liittyvät toisiinsa modernissa ja demokraattisessa yhteiskunnassa?

Eri luennoitsijat ovat mukana monitieteisessä luentosarjassa Media ja demokratia. Luentosarjan järjestävät yhteistyössä Avoin yliopisto sekä valtio-opin ja viestinnän oppiaineet. Opintojaksosta vastaa yliopisto-opettaja Salli Hakala Avoimesta yliopistosta.

Luennot alkavat 28.10.2013.

Opintomaksu: Yksittäinen opintojakso 50 € (viestintä), 60 € (valtio-oppi ja sosiologia). Kurssi on maksuton viestinnän läsnä oleville perustutkinto-opiskelijoille.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset opinto-ohjelmissa:
Viestintä (5 op)
Valtio-oppi: P220 tai P225 (6 op)
Sosiologia (6 op)

Luentosarjan esite (pdf, 2 s.)

Viestinnän esittely
Valtio-opin esittely