Vietä opiskelukesä! Ilmoittautumiset alkukesän opintoihin 16.4. alkaen

Kesälläkin voi opiskella. Avoimen yliopiston kesäopinnoissa on kymmeniä kursseja. Esimerkiksi:

• Filosofian perusopinnot
  • Kehitysmaatutkimuksen perusopinnot
  • Valtio-opin perusopinnot
  • Suomen maantiede
  • Verkko-opetuksen suunnittelu ja toteutus.

Monitieteiset opinnot yhdistävät eri tieteenaloja ja tarjoavat näkökulmia ajankohtaisiin aiheisiin. Kesällä tulossa esimerkiksi:

• Viha ja valta: ääri-ilmiöt nyky-yhteiskunnassa
  • Sosiaalinen kansalaisuus
  • Naiset, miehet ja talous
  • Onko komea kaupunki myös hauska?
Kesäesite 2012.

Kesäopintojen opinto-ohjelmat on julkaistu.

Kesäesite (pdf, 893 kt, 16 sivua)
Infotilaisuus kesäopinnoista 12.4.

Ilmoittautumiset kesäopintoihin kahdessa vaiheessa

Kesäopintoihin ilmoittaudutaan opinto-ohjelmissa opintojaksoittain. Mikäli haluat suorittaa opintokokonaisuuden, ilmoittaudu jokaiselle alajaksolle erikseen.

Ilmoittautumisten alkaminen on jaettu kahteen osaan sen mukaan, ovatko opinnot alku- vai loppukesästä. Kummassakin vaiheessa ilmoittautuminen tapahtuu oppiaineittain porrastetusti.

Ensimmäinen vaihe: ilmoittautuminen 14.5.–5.7. alkaviin opintoihin (alla mainittuina päivinä klo 10)

ma 16.4. Oikeustieteelliset, bio- ja ympäristötieteelliset, matemaattis-luonnontieteelliset, farmasian ja maatalous-metsätieteelliset opinnot
ti 17.4. Valtiotieteelliset ja humanistiset opinnot
ke 18.4. Käyttäytymistieteelliset opinnot
to 19.4. Kielet ja teologiset opinnot

Toinen vaihe: ilmoittautuminen 23.7.–31.8. alkaviin opintoihin (alla mainittuina päivinä klo 10)

ma 4.6. Oikeustieteelliset, bio- ja ympäristötieteelliset, matemaattis-luonnontieteelliset, farmasian ja maatalous-metsätieteelliset opinnot
ti 5.6. Valtiotieteelliset ja humanistiset opinnot
ke 6.6. Käyttäytymistieteelliset opinnot
to 7.6. Kielet ja teologiset opinnot

Ilmoittautuminen on sitova ja opintomaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä verkkomaksuna. Helsingin yliopistossa lukuvuodelle 2011–2012 tai keväälle 2012 läsnä oleviksi ilmoittautuneille perustutkinto-opiskelijoille kesän 2012 opetus on maksutonta. Mahdollinen materiaalimaksu peritään myös heiltä.

Opintoihin voi ilmoittautua opintojen alkamiseen saakka, mikäli niissä on tilaa. Ryhmät täytetään pääsääntöisesti ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tarkista opinto-ohjelmasta ilmoittautumisohjeet sekä tiedot opintojen ajasta, paikasta ja maksuista.

Opinto-ohjelmat
Miten opiskelemaan pääsee?