Asiakaspalvelu auttaa

Opiskelijaneuvonta auttaa kaikissa opiskeluun liittyvissä käytännön asioissa. Kuva: Päivi Leppänen

Opiskelun aikana saat tukea ja apua monenlaisiin opiskelua koskeviin kysymyksiin. Kaikissa asioissa voit ottaa yhteyttä henkilökuntaan, ensisijaisesti siihen toimipisteeseen tai yhteistyöoppilaitokseen, joka opetuksen toteuttaa.

Yleistä ja oppiainekohtaista neuvontaa sekä ohjausta

Avoimen yliopiston henkilökunta auttaa sinua mielellään. Voit kysyä neuvoa puhelimitse, paikan päällä, sähköpostitse tai verkkopalvelun kautta.

  • Asiakaspalveluhenkilöstöltä saat tietoa mm. Avoimen yliopiston opintotarjonnasta, opintomaksuista ja ilmoittautumiskäytännöistä. Asiakaspalvelusta vastaa Helsingin yliopiston yleinen opiskelijaneuvonta.
  • Tenttipalvelu hoitaa tenttien käytännön järjestelyt.
  • Opintosihteerit mm. rekisteröivät opintosuoritukset ja tekevät pyynnöstä todistuksen opintokokonaisuuden suorittamisesta.
  • Koulutussuunnittelijat vastaavat omien oppiaineittensa opinto-ohjelmien sisällön suunnittelusta.

Opintojen ohjaus

Järjestelyt erityistä tukea tarvitseville

Jos vamman tai sairauden vuoksi tarvitset erityisjärjestelyjä eri opiskelutilanteissa sekä tietoja käytettävissä olevista palveluista, ota yhteyttä oman oppiaineesi yhteyshenkilöön.

Tenttimiseen liittyvissä erityisjärjestelyissä voit olla yhteydessä Avoimen yliopiston tenttipalveluun. Tentissä vastaamiseen on mahdollista saada lisäaikaa. Tämä vaatii lääkärintodistuksen esittämisen; tenttipalvelusta voit kysyä tarkempia käytännön ohjeita.

Asiakaspalvelu
Henkilöstön yhteystiedot, esimerkiksi toiminnoittain ja oppiaineittain.

Lisätietoja

Opetustilojen esittely, tieto löytyy opetuspaikoittain:
Opetustiloihin pääsy pyörätuolillaopetustiloihin pääsy pyörätuolilla.

Esteetön opiskelu yliopistoissa - Opetusministeriö, pdf

Lukivaikeuksien kanssa voi pärjätä - Opintoluotsi


 

Opiskelijablogi

Opiskelijana opistossa

Ajankohtaista

Miten opetuspaikoille?

Mistä kurssikirjat?