Fakta om Öppna universitetet Kontaktuppgifter

Studierådgivning
Närmare information

Anmälningarna till kurser som inleds våren 2015

Anmälningarna till kurser som inleds våren 2015På våren startar kursen Global utveckling och miljö (5 sp) som anordnas som integrerad undervisning i samarbete med miljövetenskapliga institutionen vid Bio- och miljövetenskapliga fakulteten. Kursen passar för både svensk- och finskspråkiga studerande. I samband med kursen ordnas obligatorisk svenskundervisning för finskspråkiga som vill avlägga studier i obligatorisk eller avancerad svenska. Anmälningen börjar tisdag 18.11.2014 kl 10.
Undervisningsprogrammet

Det finns fortfarande plats på en del kurser inom studiehelheter som startat på hösten. Du kan anmäla dig till kurserna ända fram tills kurserna börjar om det finns plats på dem. Märk att på en del av kurserna krävs förkunskaper.
Studierna vid Soc & kom

En stor del av kurserna på svenska ordnas vid Öppna universitetets samabetsinstitut. På våren börjar bl a kursen Genetikens grunder (3 sp) vid Västra Nylands folkhögskola och Introduktion till näringslära (5 sp) vid Sibbo medborgarinstitut.
Undervisningsprogrammen

Du kan anmäla dig via webbtjänsten
Du hittar anmälningslänkarna i undervisningsprogrammen. I undervisningsprogrammen ser du hur, när och var undervisningen ordnas. I undervisningsprogrammen får du också anvisningar om hur man anmäler sig till kurserna och där finns också information om avgifter, examinationsformer och litteratur. Du ser anmälningsläget genom att klicka på anmälningslänken i undervisningsprogrammet.

Anmäla dig hos Studentservicen, om din arbetsgivare faktureras för studieavgiften eller om avgiften betalas via företagsfakturering. För fakturering behövs en fritt formulerad betalningsförbindelse/beställning från företaget.

Så här börjar du studera vid Öppna universitetet
Anmälan till kurser
Kursutbud