Fakta om Öppna universitetet Kontaktuppgifter

PB 9, 00014 Helsingfors universitet

Studierådgivning
Närmare information

Kom för att studera vid Öppna universitetet

Kom för att studera vid Öppna universitetetÖppna universitetet anordnar kurser i flera ämnen. Anmälningen startar 18.8. och sker läroämnesvis.

Det är möjligt att delta i många kurser på Soc & kom via Öppna universitetet. I höst inleds grundstudierna i socialt arbete både i Helsingfors och Vasa. Se kursutbudet.

Inom biämneshelheten i ledarskapsstudier anordnas kurser också på svenska. Mer information i undervisningsprogrammet.

Många av Öppna universitetets kurser arrangeras vid våra samarbetsinstitut, till exempel kurser i pedagogik (allmän och vuxenpedagogik), genetik, genusforskning och näringslära. Många av kurserna som erbjuds går att studera på svenska enbart vid Öppna universitetet.

I undervisningsprogrammen ser du hur, när och var undervisningen ordnas. I undervisningsprogrammen får du också anvisningar om hur man anmäler sig till kurserna och där finns också information om avgifter, examinationsformer och litteratur.

Så här börjar du studera vid Öppna universitetet
Anmälan till kurser
Kursutbud