Helsingin yliopisto Helsingin yliopisto - Ikäihmisten yliopisto

Ikäihmisten yliopiston uutiskirje 6/2010, 29.10.2010

Tervehdys Helsingin yliopiston Ikäihmisten yliopistosta!

Tässä saat Helsingin yliopiston Ikäihmisten yliopiston sähköisen uutiskirjeen. Uutiskirje on maksuton ja ilmestyy muutaman kerran lukukaudessa. Sen tarkoituksena on tiedottaa Ikäihmisten yliopiston, Avoimen yliopiston, Helsingin yliopiston sekä Ikäihmisten yliopiston yhteistyökumppaneiden tarjoamista opiskelu- ja osallistumismahdollisuuksista.

Ikäihmisten yliopisto on osa Helsingin yliopiston Avointa yliopistoa. Toiminta on avointa kaikille ikään, pohjakoulutukseen tai työtaustaan katsomatta. Tervetuloa osallistumaan!

Ikäihmisten yliopiston 25-vuotisjuhla 9.12.2010: Juhlitaan tiedettä, taidetta, elämää ja oppimisen iloa!

Ikäihmisten yliopiston tämän syksyn päätapahtuma on toiminnan 25-vuotisjuhla, jota vietetään Espoon kulttuurikeskuksessa Tapiolassa torstaina 9.12.2010 klo 13.00–16.30.

Juhlan ohjelma:

AVAUSSANAT
Rehtori Tarja Lang, Espoon kaupungin työväenopisto
Johtaja, prof. Tapio Kosunen, Helsingin yliopiston Avoin yliopisto

OPPIMISKYKY SÄILYY LÄPI ELÄMÄN
Erikoistutkija, PsT Virpi Kalakosken juhlaluento muistin ja oppimisen tutkimuksesta tänään

JUHLAMALJAT

AJAN SYLISSÄ – MUSIIKKIA JA MONOLOGEJA
Tapiolan lausujat tekevät näyttämöllä näkyviksi elämäntarinoitaan huikaisevan kauniin musiikin säestyksellä. Koskettavan ja yleisön suosion saavuttaneen teoksen on ohjannut Marjatta Rinne, ja flyygeliä soittaa teoksen säveltänyt Toni Edelman.

Ilmoittautuminen juhlaan tiistaihin 30.11.2010 mennessä Ikäihmisten yliopistoon, p. (09) 191 28027 tai sähköisellä ilmoittautumislomakkeella. Juhlan osallistumismaksu on 10 euroa. Juhla on avoin kaikille – voit kutsua mukaan myös läheisiäsi ja tuttaviasi. Juhla järjestetään yhteistyössä Espoon kaupungin työväenopiston kanssa. Lämpimästi tervetuloa!

Juhlan tulostettava ohjelma
Tietoa juhlasta Ikäihmisten yliopiston verkkosivuilla

Ikäihmisten yliopiston opintomatka Italiaan huhtikuussa 2011: Infotilaisuus 30.11.2010

Ikäihmisten yliopisto ja Kalliolan kansalaisopisto järjestävät opintomatkan Veronaan huhtikuussa 2011. Matkalla tutustutaan Veronan Kolmannen iän yliopiston toimintaan sekä kaupunkiin lähiympäristöineen.

Matkaa koskeva, kaikille avoin infotilaisuus järjestetään Kalliolan kansalaisopistossa Helsingissä (os. Sturenkatu 11) tiistaina 30.11.2010 klo 17.00. Ilmoittautuminen infotilaisuuteen 26.11.2010 mennessä: ikaihmistenyliopisto@avoin.helsinki.fi tai puhelimitse: Ikäihmisten yliopiston opintosihteeri Tiina Reilly, p. (09) 191 28027. Voit ilmoittaa myös, jos olet kiinnostunut saamaan matkaa koskevaa lisätietoa, mutta et pääse osallistumaan infotilaisuuteen.

Helsingin yliopistossa tapahtuu
Helsingin yliopistossa järjestetään runsaasti yleisölle avoimia tilaisuuksia ja tapahtumia. Tutustu yliopiston verkkopalvelun tarjontaan:
Helsingin yliopiston tapahtumakalenteri
Helsingin yliopiston tiedeuutiset
Helsingin yliopiston alumniverkosto
Helsingin yliopiston museot ja näyttelyt
Yliopisto-lehti

Ota yhteyttä!