Helsingin yliopisto Helsingin yliopisto - Ikäihmisten yliopisto

Ikäihmisten yliopiston uutiskirje 4/2010, 2.7.2010

Hyvä ikäihmisten yliopiston uutiskirjeen tilaaja!

Tässä saat Ikäihmisten yliopiston sähköisen uutiskirjeen. Uutiskirje on maksuton ja ilmestyy muutaman kerran lukukaudessa. Sen tarkoituksena on tiedottaa Ikäihmisten yliopiston, Avoimen yliopiston, Helsingin yliopiston sekä Ikäihmisten yliopiston yhteistyökumppaneiden tarjoamista opiskelu- ja osallistumismahdollisuuksista. Uutiskirjeet ovat luettavissa myös Ikäihmisten yliopiston verkkosivuilta.

Ikäihmisten yliopisto on osa Helsingin yliopiston Avointa yliopistoa. Toiminta on avointa kaikille ikään, pohjakoulutukseen tai työtaustaan katsomatta. Tervetuloa osallistumaan!

Syksyn 2010 opintotarjonta
Syyslukukauden 2010 opetusohjelmat on julkaistu Ikäihmisten yliopiston verkkosivuilla tänään 2.7.2010. Tervetuloa tutustumaan!

Syksyn 2010 opinto-opas
Syyslukukauden opinto-opas ilmestyy elokuun alussa. Sen voi noutaa Avoimen yliopiston asiakaspalvelusta, toimintaa järjestävistä opistoista, toimintapaikkakuntien kirjastoista sekä pääkaupunkiseudun isoimmista ikäihmisten palvelukeskuksista.
Avoimen yliopiston asiakaspalvelun sijainti ja aukioloajat

Helsingin yliopiston Studia Generalia -yleisöluentosarja Tieto muuttuvassa maailmassa
Syyslukukauden 2010 Studia Generalia -yleisöluentosarjan Tieto muuttuvassa maailmassa ohjelma on julkaistu uusilla Studia Generalia -verkkosivuilla. Luentosarja on kaikille avoin ja maksuton, eikä edellytä ennakkoilmoittautumista. Luentoja voi seurata myös internetin välityksellä suorina lähetyksinä tai jälkikäteen. Tervetuloa!
Studia Generalia

Haluatko osallistua aivotutkimukseen?

Helsingin yliopiston kognitiivisen aivotutkimuksen yksikössä on meneillään Ikääntyvät aivot -tutkimusprojekti. Projektiin etsitään EEG-tutkimuksen koehenkilöiksi yli 65 -vuotiaita terveitä ja vireitä henkilöitä, joilla ei ole todettu aivosairauksia. Koehenkilöiden tehtävänä on katsella elokuvaa. Osallistujille tarjotaan kiitokseksi pullakahvit ja pieni palkkio.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan tutkimukseen tai haluat siitä lisätietoja, ota pikaisesti yhteyttä tutkija Henna Markkaseen: henna.markkanen@helsinki.fi, p. 040 768 0781

Tule mukaan kehittämään Ikäihmisten yliopistoa!
Ikäihmisten yliopiston perusperiaatteisiin kuuluu yhteissuunnittelu opiskelijoiden kanssa. On tärkeää kuulla, mitä mieltä niin nykyiset kuin tulevatkin opiskelijat ovat toiminnasta. Palautetta voi antaa, uusia ideoita ehdottaa ja lisätietoja kysyä palautelomakkeella. Kiitos!

Yhteystiedot ja lisätietoja
Sanna Saari-Salomeri