Helsingin yliopisto Helsingin yliopisto - Ikäihmisten yliopisto

Ikäihmisten yliopiston uutiskirje 1/2011, 18.1.2011

Hyvä vastaanottaja!

Tässä saat Helsingin yliopiston Ikäihmisten yliopiston sähköisen uutiskirjeen. Uutiskirje on maksuton ja ilmestyy muutaman kerran lukuvuoden aikana. Sen tarkoituksena on tiedottaa Ikäihmisten yliopiston, Avoimen yliopiston, Helsingin yliopiston sekä Ikäihmisten yliopiston yhteistyökumppaneiden tarjoamista opiskelu- ja osallistumismahdollisuuksista.

Ikäihmisten yliopisto on osa Helsingin yliopiston Avointa yliopistoa. Toiminta on avointa kaikille ikään, pohjakoulutukseen tai työtaustaan katsomatta. Tervetuloa osallistumaan!

Ikäihmisten yliopiston kevään 2011 opinto-opas on ilmestynyt
Opinto-oppaan voi noutaa Ikäihmisten yliopistotoimintaa järjestävistä opistoista ja toimintapaikkakuntien kirjastosta. Pääkaupunkiseudulla opasta jaetaan myös Helsingin yliopiston opiskelijapalveluissa (Yliopiston päärakennus, os. Fabianinkatu 33) sekä kaupunkien keskeisissä kulttuuri- ja palvelukeskuksissa.
Kevätlukukauden opetustarjonta Ikäihmisten yliopiston verkkosivuilla

Sibelius-Akatemian avoimen yliopiston kaikille avoin luentosarja Tunne orkesterisi alkaa 18.1.2011
Sibelius-Akatemian avoimen yliopiston Tunne orkesterisi -yleisöluentosarja avaa ovia orkesterilaitoksen taustoihin ja valottaa yhteismusisoinnin saloja taiteilijavierailuin, kertomuksin, keskusteluin, äänin ja kuvin. Sarjan vierailijoina ovat mm. kapellimestari Jorma Panula, viulisti Minna Pensola, säveltäjä Pasi Lyytikäinen, lyömäsoittaja Olli-Pekka Martikainen ja huilisti Ilpo Mansnerus. Tilaisuuksien isäntänä toimii muusikko, tutkija Ville Komppa.
Tunne orkesterisi -luentosarjan ohjelma

Studia Generalia kevät 2011: Ikä ja terveys
Helsingin yliopiston kevätlukukauden Studia Generalia -luentosarja Ikä ja terveys alkaa torstaina 3.2.2011. Kaikille avoimet ja maksuttomat luennot pidetään torstaisin klo 17.00–19.00 Porthanian luentosalissa PI (os. Yliopistonkatu 3). Tilaisuuksia voi seurata myös internetin välityksellä sekä suorina lähetyksinä että jälkikäteen. Tervetuloa!
Studia Generalia -luentosarjan Ikä ja terveys ohjelma

Helsingin yliopistossa tapahtuu