Kriisiviestinnän ja -johtamisen koulutusta usealla eri paikkakunnalla

Kriiseistä, traumoista ja yhteiskunnan turvallisuudesta on tullut ajankohtainen keskustelu- ja tutkimusteema nyky-yhteiskunnassa. Erilaiset iskut verkostoyhteiskunnassa ovat nostaneet julkisten ja yksityisten organisaatioiden tarvetta valmistautua kriiseihin, harjoitella kriisiviestinnän ja -johtamisen taitoja ja sovittaa yhteen eri tahojen yhteistoimintaa yhteiskunnan turvallisuuden parantamiseksi.

Kriisiviestintä- ja johtaminen -kurssi useilla paikkakunnilla 2015-16.

Helsingin yliopiston Avoimen yliopiston Kriisiviestintä ja -johtaminen (5 op) -kurssilla käsitellään teoreettisesti, tutkimuksellisesti ja käytännön näkökulmista luonnonkatastrofeja, onnettomuuksia, mainekriisejä sekä varautumista monenlaisiin yhteiskunnallisin kriiseihin ja ilmiöihin mediayhteiskunnassa.

Kurssi sisältää luentoja, ryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä kotitentin. Kurssi ei edellytä aiempia viestinnän opintoja.

Kurssi järjestetään keväällä 2016 seuraavissa Avoimen yliopiston yhteistyöoppilaitoksissa:

Katso aikataulut ja muut kurssitiedot klikkaamalla haluamaasi oppilaitosta/paikkakuntaa.

Opettajina ovat kriisiviestinnän alalta väitöskirjaa tekevät tutkijat VTM Minttu Tikka ja VTM, KTM Maarit Pedak.

Lisätiedot:
koulutussuunnittelija Heidi Teikari, HY/Avoin yliopisto,