Finnish Political Culture and System – Johdatus Suomen poliittiseen kulttuuriin ja järjestelmään

Kansalaisia seuraamassa eduskunnan istuntoa. Kuva: Wilma Hurskainen

Mitä Suomessa asuvan ulkomaalaisen on hyvä tietää maamme poliittisesta järjestelmästä ja kulttuurista? Mitä äänestäjät, puolueet, eduskunta, hallitus ja presidentti tekevät? Millaisiin arvoihin suomalainen politiikka perustuu?

Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia Helsingin yliopiston Avoimen yliopiston kaikille avoimella mooc-verkkokurssilla Finnish Political Culture and System. Kurssilla tutustutaan lisäksi suomalaisen yhteiskunnan keskeisiin erityisalueisiin: hyvinvointivaltion periaatteisiin, koulutukseen, Suomen ulkopolitiikkaan ja rauhanedistämistyöhön sekä vähemmistöjen asemaan.

Kurssi on tarkoitettu kaikille kiinnostuneille, eikä vaadi etukäteistietoja. Kurssi soveltuu aloitus- ja tukimateriaaliksi myös maahanmuuttajille tai heidän kanssaan työskenteleville.

Kurssi alkaa 2.2.2016. Rekisteröityminen on maksutonta. Jos kurssin haluaa suorittaa ja saada siitä suoritusmerkinnän Helsingin yliopiston opintosuoritusrekisteriin, on opintomaksun suuruus 15 euroa.

Lisätietoa:
Opinto-ohjelma