Viha ja valta – ääri-ilmiöt nyky-yhteiskunnassa

Sodat ja pakolaiskriisit kuohuttavat maailmaa, nyt myös Eurooppaa. Väkivalta, sieppaukset ja muut terroriteot nostavat ääriliikkeitä toistuvasti valtajulkisuuteen. Helsingin yliopiston Viha ja valta – ääri-ilmiöt nyky-yhteiskunnassa (5 op) -kurssilla puretaan näitä globaaleja yhteiskunnallisia ja kulttuurisia ilmiöitä, niiden historiaa, syitä ja ratkaisuehdotuksia.

Viha ja valta - ääri-ilmiöt nyky-yhteiskunnassa. Kuva mielenosoittajasta: Magnus Fröderberg/norden.org

Luentosarjassa eri alojen asiantuntijat avaavat ajankohtaisen ilmiön taustoja ja tulkintoja tutkimusten valossa. Esite (pdf)
Kurssista vastaa yliopistonlehtori, VTT Salli Hakala.

Kurssi alkaa 4.11.2015 ja se on mahdollista suorittaa myös kokonaan verkon välityksellä.

Kurssi on monitieteinen ja käy useisiin valtiotieteellisen tiedekunnan oppiaineisiin. Katso tarkemmat tiedot ja ilmoittaudu opintoihin haluamasi oppiaineen ja suoritustavan kohdalta:

Lisätiedot:
koulutussuunnittelija Mari Hakala, HY/Avoin yliopisto
mari.hakala@helsinki.fi
p. 02941 28075

Ilmoittautuminen syksyn opintoihin on käynnissä
Avoimen yliopiston uusi opintotarjontapalvelu
Lisää tietoa ilmoittautumisesta ja maksuista
Verkko-opinnot – opiskelua ajasta ja paikasta riippumatta?