Kiinnostaako väestötiede?

Kesäopinnoissa on tarjolla kaksi väestötieteen opintojaksoa.

Väestötieteen johdantokurssi

Väestötieteen opintoja kesällä 2015. Kuvat: Yadid Levy/norden.org ja http://commons.wikimedia.org/

Avioituneisuus, syntyvyys, muuttoliike. Väestötieteen johdantokurssi (5 op) pureutuu väestönmuutostekijöihin ja perehdyttää väestötieteellisessä kuvaamisessa käytettyihin tunnuslukuihin. Verkkokurssin opiskelumateriaali on kokonaisuudessaan verkossa.

Opintojakso kuuluu sosiologian ja väestötieteen perusopintoihin 25 op (sivuainetutkintovaatimukset).

Oppimisympäristö avautuu maanantaina 25.5. Ilmoittautuminen kurssille 15.4. klo 10 alkaen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Väestötaloustiede

Haluatko tarkastella väestötiedettä taloustieteen näkökulmasta? Väestötaloustiede (5 op) -opintojakso tarkastelee muun muassa lasten optimaalista lukumäärää ja väestönkasvun vaikutuksia taloudelliseen kasvuun.

• Erityisalueina tarkastellaan kehitysmaiden väestöongelmia ja ympäristökysymysten liittymistä väestön kasvuun.
  • Soveltavassa osiossa tarkastellaan väestöllistä liikkuvuutta, HIV:n taloudellisia taustoja ja seurauksia sekä elinajan kehitystä ja lapsikuolleisuutta.

Opintojakso alkaa maanantaina 11.5. ja on osa taloustieteen opintoja. Ilmoittautuminen 15.4. klo 10 alkaen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa:

Taloustieteen esittely
Sosiologian esittely
Yhteiskuntapolitiikan esittely
Kysy oppiaineista

Kesäopiskelu mielessä?
Kokeile uutta opetushakua!
Kesän 2015 opintotarjonta
Verkko-opinnot – opiskelua ajasta ja paikasta riippumatta?