Tiedejournalismin työpajassa on vielä tilaa!

Tiedejournalismin työpaja. KUva: HY kuvapankkiOlisitko kiinnostunut harjoittelemaan journalististen tekstien tuottamista ja tieteen popularisointia journalismin keinoin?

Tiedejournalismin työpajassa (5 op) voit omia tekstejä kirjoittamalla ja toisten kurssilaisten nimettömiä tekstejä kommentoimalla harjaantua näkemään, miten kieli ja sen myötä journalismi tulkitsevat ja rakentavat todellisuutta – eivät vain neutraalisti kuvaa sitä.

Työpaja on osa Tiedejulkisuuden (25 op) opintokokonaisuutta, mutta sen voi suorittaa myös erillisenä opintojaksona. Kurssin voi sisällyttää myös viestinnän aineopintoihin.

Työpaja nivoutuu kiinteästi Avoimen yliopiston järjestämään Studia Generalia -luentosarjaan. Kurssi on kuitenkin mahdollista suorittaa myös kokonaan verkossa.

Työpajan vetää viestinnän lehtori Päivi Pöntinen Helsingin yliopiston Avoimesta yliopistosta.

Kurssi alkaa torstaina 29.1.2015. Osallistujilta edellytetään vähintään perusopintojen laajuista suoritusta jossakin yliopiston oppiaineessa.

Tarkemmat tiedot opintojaksosta ja ilmoittautumisesta saat opinto-ohjelmasta.

Tiedejulkisuuden esittely

Opiskele Avoimessa keväällä 2015!