Ravitsemustieteen opinnot

Tarjolla ravitsemustieteen opintoja. Kuva: Annica Backström

Ravitsemustieteen opiskelu soveltuu kaikille, jotka haluavat syventää tietämystään ravitsemuksen ja terveyden välisistä suhteista. Ravitsemustieteen opinnoissa käsitellään mm.

• elintarvikkeiden koostumusta
  • ravinnon ja terveyden välisiä yhteyksiä
  • liikunnan ravitsemusta
  • erityisruokavalioita ja ravitsemustilan arviointia
  • ravitsemuskasvatusta ja ruoanvalintaa.

Ravitsemustieteen opinnoista saa konkreettista tietoa mm. ihmiskehon toiminnasta ja aineenvaihdunnasta, ruoan turvallisuudesta ja ihmisen ravinnon tarpeesta eri ikäkausina. Ravitsemustieteen opinnoista on erityisesti hyötyä heille, jotka tarvitsevat työssään ravitsemustieteellistä osaamista, esimerkiksi

• sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla työskenteleville
  • opettajille
  • neuvontajärjestöissä sekä liikunnan ja elintarviketuotannon parissa työskenteleville.

Ravitsemustieteen alkavilla yksittäisillä verkko-opintojaksoilla on vielä tilaa – katso tarkemmat tiedot opinto-ohjelmista:

Lisäksi yhteistyöoppilaitokset järjestävät opintoja monimuoto-opintoina (Espoon työväenopisto, Hämeenlinnan kesäyliopisto ja Järvenpää/Kerava -opistot yhteistyössä) ja  lähiopintoina (Helsingin aikuisopisto). Yhteistyöoppilaitosten ilmoittautumisajankohdat löytyvät opinto-ohjelmista.

Ravitsemustieteen esittely

Ilmoittautuminen syksyn opintoihin on käynnissä
Avoimen yliopiston uusi opintotarjontapalvelu
Lisää tietoa ilmoittautumisesta ja maksuista