Ravitsemustieteen opinnot

Leipä lautasella. Kuva: Yadid Levy/Norden.org Jos haluat syventää tietämystäsi ravitsemuksen ja terveyden välisistä suhteista, tule opiskelemaan ravitsemustiedettä.

Ravitsemustieteen opinnoista saat konkreettista tietoa ihmiskehon toiminnasta ja aineenvaihdunnasta, ruuan turvallisuudesta sekä ihmisen ravinnon tarpeesta eri ikäkausina. Opinnoissa käsitellään mm.

• elintarvikkeiden koostumusta
  • ravinnon ja terveyden välisiä yhteyksiä
  • liikunnan ravitsemusta
  • erityisruokavalioita ja ravitsemustilan arviointia
  • ravitsemuskasvatusta ja ruoanvalintaa.

Ravitsemustieteen opinnoista on erityisesti hyötyä kaikille työssään ravitsemustieteellistä osaamista tarvitseville, esimerkiksi opettajille sekä neuvontajärjestöissä, sosiaali- ja terveydenhuoltoalalla tai liikunnan ja elintarviketuotannon parissa työskenteleville.

Ravitsemustiedettä voi syksystä 2015 alkaen opiskella

• Avoimen yliopiston verkko-opintoina: kaksi alkavaa perusopintokokonaisuuden ryhmää
  • yhteistyöoppilaitosten järjestäminä monimuoto-opintoina: Espoon työväenopisto, Hämeenlinnan kesäyliopisto, Järvenpää/Kerava -opistot yhteistyössä sekä Porvoon kansalaisopisto
  • lähiopintoina: Helsingin aikuisopisto.

Ilmoittautuminen Avoimen yliopiston opintoihin alkaa tiistaina 18.8.2015. Opetus alkaa syyskuussa.

Yhteistyöoppilaitosten ilmoittautumisajankohdat löytyvät opinto-ohjelmista.

Ravitsemustieteen esittely

Verkko-opinnot – opiskelua ajasta ja paikasta riippumatta?