Nuorten poliittinen kulttuuri

• Onko nuorilla oma ääni ja politiikka Suomessa ja Euroopassa?
  • Mitä tapahtuu Euroopan nuorten politiikan äärilaidoilla, Occupy Wall Street -liikkeissä, nationalisesti uhmakkaissa piireissä ja puoluepukareiden maailmassa?

Porthanian valtaus. Kuva: Ulla Jokila

Nuorten poliittinen kulttuuri (2–5 op) -asiantuntijaluentosarja antaa tuoreen empiirisen tiedon ja eurooppalaisen vertailun pohjalta ajantasaisen ja jännitteisen kuvan ja tulkinnan eurooppalaisten nuorten poliittisesta osallistumisesta, ilmaisuista ja uudenlaisista ristiriidoista.

Suoritustapa: Luennot + luentotentti tai temaattinen luentopäiväkirja 2 op + kirjatentti 3 op
Luentosarjan ajankohta:
ma ja ke 26.10.–2.12.15 klo 16.15–17.45
Opetuspaikat: Helsingin yliopiston keskustakampuksella, tarkasta opetuspaikat opinto-ohjelmasta. Huom! Opetuspaikkoihin on tulossa muutoksia.

Luentosarjan esite + ohjelma (pdf)

Opintojakson voi sisällyttää seuraaviin oppiaineisiin, lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa:

Lisätietoa oppiaineista
Kysy valtiotieteellisen tiedekunnan oppiaineista

Avoimen yliopiston uusi opintotarjontapalvelu
Lisää tietoa ilmoittautumisesta ja maksuista