Tutustu japanilaiseen arkkitehtuuriin!

Japanilaista arkkitehtuuria toukokuussa 2015. Kuva: http://commons.wikimedia.org/wiki/Opi Japanin arkkitehtuurin historiaa, japanilaista arkkitehtuuria ja rakennusperinnettä sekä puutarhataidetta kesän 2015 teemakurssilla Japanilainen arkkitehtuuri (5 op).

Luennot käsittelevät Japanin rakennusperintöä ja arkkitehtuuria valituista näkökulmista esihistoriasta nykyaikaan. Lisäksi käydään läpi Japanin rakennusperinnön merkittävimmät kohteet, rakennukset ja puutarhat sekä tarkastellaan japanilaisen kulttuurin keskeisiä arvoja ja niiden ilmenemistä niin perinteisessä kuin myös nykyajan arkkitehtuurissa. Japanilaisen arkkitehtuurin identiteetin tarkastelussa sovelletaan kulttuuriarkkityypin käsitettä.

Opintojakso on taidehistorian aineopintotasoisia valinnaisia opintoja. Opetuksella on korvaavuus myös Aasian tutkimuksen sekä estetiikan opintoihin.

Opinnot alkavat maanantaina 11.5. Ilmoittautuminen 15.4. klo 10 alkaen.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa:

Kesän 2015 opintotarjonta

Aasian tutkimuksen esittely