Ekskursio Varsinais-Suomeen – teemana keskiaika

Maarian kirkko ja Rymättylän Pyhän Jaakobin kirkko. Kuvat: Eero SiljanderAvoin yliopisto järjestää arkeologian ja taidehistorian oppiaineiden yhteisen ekskursion Varsinais-Suomeen. Matkan teemana on keskiaika. Matkan aikana tutustutaan keskiaikaisiin kirkkokohteisiin – muun muassa Maarian kirkkoon – ja käydään Koroisten piispanlinnan paikalla sekä Kuusiston linnalla.

Kirkkomatka Varsinais-Suomeen (keskiaika-teema) (5 op) -opintojaksoon kuuluu professori Markus Hiekkasen pitämä aloitusluento ma 27.4. ja ekskursio pe 22.5. Opintojakson voi suorittaa tekemällä kirjallisia töitä sekä pitämällä esityksen matkan aikana. Retkelle voi ilmoittautua mukaan myös nauttimaan kohteista ilman suoritusvelvollisuutta.

Opintojakson hinta on 65 euroa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa:

Arkeologian esittely
Taidehistorian esittely
Kysy oppiaineista

Tulossa kesällä 2015

Kesäopetukseen on tulossa jakso Linnoitteet arkeologin tutkimuskohteina, jossa on kaksi lyhyttä ekskursiota: toinen Suomenlinnan linnoitukselle ja toinen pääkaupunkiseutua ympäröivän ensimmäisen maailmansodan puolustuslinjan tukikohtaan.

Kesäopetukseen on tulossa runsaasti opintoja sekä arkeologian että taidehistorian oppiaineista sekä esimerkiksi museologian opintojakso.
Opinto-ohjelmat