Tietoa ympäristömyrkyistä ja haitallisista kemikaaleista ekotoksikologian verkkokurssilla

Ekotoksikologian perusteet -verkkokurssi elokuussa 2015.

Ympäristöekologian opiskelu alkaa ekotoksikologian verkkokurssin suorittamisella. Ekotoksikologian perusteet (3 op) -opintojakso on elokuussa ensi kertaa tarjolla bio- ja ympäristötieteellisen tiedekunnan uusien tutkintovaatimusten mukaisesti.

• Huom! Tämä kurssi tulee olla suoritettuna, jos haluat myöhemmin syksyllä suorittaa Ympäristöriskien arviointi -kurssin (6 op) osana Avoimen yliopiston tarjoamia sivuaineopintoja (Avoin yliopisto tarjoaa osia uudesta laaja-alaisesta kanditutkinnosta, Tiedekunnan koulutusohjelmauudistus).

Kurssilla opit ymmärtämään mm.

• ekotoksikologian peruskäsitteitä ja tieteellistä perustaa
  • ympäristölle haitallisia kemikaaleja ja niiden luokitteluperusteita
  • eri kemikaalien toksisuuden perustaa ja biologisten vaikutusten ilmenemismuotoja
  • ekologisen testauksen periaatteita.

Suoritat kurssin perehtymällä laajaan oppimateriaaliin (myös luentotallenteisiin), osallistumalla verkkokeskusteluun ja tekemällä verkossa jokaisen viikon aiheisiin liittyviä henkilökohtaisia tehtäviä. Voit testata edistymistäsi kahden kirjallisuus"pistarin" avulla. Kurssin lopuksi on verkkotentti.

Ilmoittautuminen 5.6.2015 alkaen niin kauan kuin kurssilla on tilaa. Opinnot alkavat maanantaina 10.8.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Kesäopiskelu mielessä?
Kokeile uutta opetushakua!