Uutta Avoimessa yliopistossa: Draamakasvatuksen perusteet

Draamakasvatuksen perusteet. Kuva: freeimages.com Draamakasvatuksen perusteet (3 op) -opintojakso käsittelee muun muassa draamakasvatuksen perustyötapoja ja niiden soveltamista opetukseen sekä oppilaiden vuorovaikutus-, esiintymis- ja sosiaalisten taitojen kehittämistä draamakasvatuksen keinoin.

Opintojaksolla yhdistyvät sekä luennot että ryhmätyöskentely. Luennoilla käsitellään draamakasvatuksen teoriaa ja ryhmissä kokeillaan teorioita käytännössä sekä syvennetään opittua toiminnallisin opetusmenetelmin. Luentojen ja ryhmätyöskentelyn lisäksi jaksolla on itsenäistä työskentelyä, mm. tutustumista etukäteen kirjallisuuteen.

Draamakasvatuksen opintojakso sopii kaikille opettajille ja opettajaksi opiskeleville, eikä edellytä aiempaa kokemusta draaman opettamisesta.

Opintojakso toteutetaan intensiivikurssina, joka alkaa maanantaina 1.6.2015. Ilmoittautuminen 16.4. klo 10 alkaen.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Kesäopiskelu mielessä?
Kokeile uutta opetushakua!