Opiskele käytännön viestinnän taitoja!

Opiskele käytännön viestinnän taitoja ja muuttuvaa mediamaisemaa. Kuva: HY kuvapankkiViestinnän ammattiin suuntautuvilla kursseilla opiskellaan käytännön viestinnän taitoja sekä suomalaista mediamaisemaa, joka on murroksessa. Sekä valtionhallinnossa, kunnissa, kansalaisjärjestöissä että yksityisissä yrityksissä viestinnässä tarvitaan jatkuvasti uutta koulutusta ja tuntemusta median muutoksista.

Yhteisöviestintä

• Miten saan juttuni läpi mediassa?
  • Mitä toimittajat odottavat organisaatioilta?
  • Millainen on hyvä tiedote ja kuinka se kirjoitetaan?
  • Miten viestintäsuunnitelma kannattaa laatia?

Näiden lisäksi Yhteisöviestintä (5 op) -kurssilla pohditaan muun muassa maineenhallinnan, sisäisen viestinnän ja sosiaalisen median mahdollisuuksia. Kurssi koostuu lähiopetuksesta, verkkotyöskentelystä ja harjoitustehtävistä.

Kurssi alkaa maanantaina 17.2.2014.

Julkishallinnon viestintä verkkokurssina

Talouden kiristyessä myös viestinnältä vaaditaan tulosta julkishallinnossa. Miten viestinnän vaikuttavuutta voidaan arvioida? Valtion ja kuntien viestinnässä edellytetään julkisuuslain ja julkishallinnon mutta myös median rakenteiden tuntemusta. Miten viestinnällä toteutetaan käytännössä julkisuusperiaatetta, hyvää tiedonhallintaa ja avoimuutta?

Julkishallinnon viestintä (5 op) -kurssi alkaa perjantaina 28.2.2014.

Viestinnän instituutiot

Suomalaiset mediatalot ovat kriisissä journalismin murroksen ja verkkomedioiden ansaintalogiikan vuoksi. Kansankunnan rakentajat Yle, Helsingin Sanomat, MTV ja Nelonen kaikki uusivat uutisorganisaatioitaan lukijoiden ja katsojien pitämiseksi kanavilla. Viestinnän instituutiot (5 op) -kurssilla luennoivat mediatalojen edustajat ja asiantuntijat. Kurssi on ainutlaatuinen kurkistus viestinnän instituutioiden sisään.

Kurssi alkaa maanantaina 10.3.2014.

Viestinnän esittely