Tiedejulkisuuden opintoja keväällä 2014

Tiedejulkisuuden opintojaksoja keväällä 2014Tiedejulkisuuden opintokokonaisuus jatkuu Avoimessa yliopistossa kevätlukukaudella.

Yliopisto-opettaja Salli Hakalan vetämä työpajakurssi Tieteestä tiedottaminen (5 op) alkaa torstaina 30.1.

• Työpaja nivoutuu kiinteästi Studia Generalia -luentosarjaan, jonka teemana on tänä keväänä Eurooppa. Opintojakso on mahdollista suorittaa kokonaan verkon välityksellä.

Kokonaisuuden viimeinen jakso, Tietokirjallisuus ja tiedekasvatus julkisuudessa (5 op), alkaa maanantaina 17.3.

• Luentokurssin tavoitteena on syventyä tietokirjallisuuteen yleisjulkisuudessa ja tiedekasvatukseen mediayhteiskunnassa. Kurssista vastaa dosentti, yliopistonlehtori Maaria Linko. Lisäksi kurssilla vierailee muita tietokirjallisuuden ja tiedekasvatuksen asiantuntijoita.

Kurssit sopivat hyvin monien oppiaineiden sisältöihin, erityisesti yhteiskuntatieteissä, humanistisissa tieteissä ja käyttäytymistieteissä. Opiskelijalta edellytetään edeltävinä opintoina vähintään perusopintojen laajuista suoritusta jossakin yliopiston oppiaineessa.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Tiedejulkisuuden esittely
Esite (pdf, 134 kt, 2 sivua)