Taidehistorian opintoja nyt myös Lahdessa, Mikkelissä ja Tampereella!

Taidehistorian opintoja tarjolla useissa kaupungeissa. Kuva Arppeanumista: Linda TammistoSuosittua oppiainetta voi tulevana lukuvuonna opiskella myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

Taidehistorian opintoja voi suorittaa viikonloppuopetuksena Wellamo-opistossa Lahdessa ja Mikkelin kesäyliopistossa. Iltaopetuksena taidehistorian peruskurssit opetetaan Tampereen kesäyliopistossa Tampereella sekä Espoon Työväenopistossa Tapiolassa ja Avoimen yliopiston omassa opetuksessa Helsingissä.

Taidehistoria tarkastelee visuaalista kulttuuria esihistoriasta nykypäivään. Taidehistorian peruskurssit etenevät kronologisesti:

• Peruskurssilla I käsitellään mm. Antiikin ajan lisäksi keskiajan taidetta sekä renessanssia.
  • Peruskurssilla II kohteena on aikakausi 1600-luvusta 1900-luvun alkuun.
  • Viimeisellä peruskurssilla tarkastellaan kuvataidetta ja arkkitehtuuria 1900-luvun alusta 2000-luvulle. Lisäksi teemana ovat taideteollisuus ja kaupunkirakennustaide.

Ilmoittautumiset opintoihin ovat käynnissä.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmissa.

Taidehistorian esittely
Minun oppiaineeni: Christel Sundberg