Tiedejulkisuuden opiskelijat vievät Studia Generaliaa sosiaaliseen mediaan

Sosiaalisen median käyttö tieteen julkisuuden edistämisessä. Kuva: Vita Thomsen/norden.orgAvoimessa yliopistossa alkaa syksyllä 2014 Tiedejulkisuuden opintokokonaisuus. Sosiaalisen median käyttöä tieteen julkisuuden edistämisessä pohditaan jaksolla Asiantuntijuus ja tiedeviestintä sosiaalisessa mediassa. Jakson opiskelijat käyttävät harjoitusmateriaalinaan syksyllä järjestettävää Studia Generalia Aistit -luentosarjaa.

– Tavoitteena on hyödyntää sosiaalista mediaa mahdollisimman monipuolisesti tiedeviestinnän apuna, kertoo opintojakson toinen opettaja Salla Laaksonen.

– Harjoitukset ovat käytännönläheisiä ja toivon, että opiskelijat löytävät uusia ideoita ja näkökulmia tieteen julkisuuden edistämiseen.

Opiskelijoiden töitä voi syksyn mittaan näkyä esimerkiksi Twitterissä tai YouTubessa. Studia Generalian verkkosivuilla seurataan opiskelijoiden tekemisiä.

Opintojakson toinen opettaja on Sampsa Saikkonen.