Puheviestintää äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettajaksi opiskeleville

Puheviestintä I aineenopettajaksi opiskeleville. Kuva: Magnus Fröderberg/norden.org Syksyllä 2014 Avoimessa yliopistossa on mahdollista suorittaa äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettajiksi opiskeleville tarkoitettu pakollinen puheviestinnän opintojakso, Puheviestintä I (5 op).

Kurssin tavoitteena on, että opiskelijalla on äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettajan ammatissa tarvittavat vuorovaikutusvalmiudet. Lisäksi tavoitteena on, että opiskelija

• ymmärtää puheviestintää tieteenalana
  • tuntee tieteenalan historiaa, keskeisiä käsitteitä ja tutkimusalueita
  • osaa soveltaa puheviestinnän teoriatietoa vuorovaikutusilmiöiden, vuorovaikutusprosessien ja vuorovaikutusosaamisen analysoimisessa ja arvioimisessa.

Vaikka jakson oppisisällöt on räätälöity nimenomaan äidinkielen ja kirjallisuuden aineenopettajiksi opiskeleville, Puheviestintä I -kurssi voi olla hyödyksi myös kaikille muille aineenopettajaksi opiskeleville.

Opinnot alkavat 16.9.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen opinto-ohjelmassa.

Ilmoittautumiset syksyn 2014 opintoihin